Sunday, January 14, 2018

Legobygge i trikåklänning

På tal om att fota barn som jag skrev lite om igår så ber jag aldrig Astrid le när jag tar kort. Vill jag att hon ska le så är det upp till mig att göra något roligt så att hon skrattar naturligt. Och jag gillar allvarliga, tankfulla, glada, ledsna, ja alla ansiktsuttryck! Livet är ju allt det, inte bara glädje. På bilden ovan resonerar Astrid om legot hon håller på att bygga och förklarar hur hon tänker. 

Egentligen ville jag fota klänningen hon har på sig, en trikåklänning med namnet Tropical ur Ottobre 1/2016. Fick inga bilder där klänningen syns något vidare alls, men är desto gladare över att ha fångat Astrid i sin lek. 

Tyget kommer från Stoff och Stil, men det är rätt länge sen jag köpte det så vet inte om det finns kvar längre. "Elsa-blå" så accepteras trots att den inte är rosa... 

1 comment:

Lowella said...

Fin klänning på fin tös:) Härligt tyg!